web[oor]log


Verherbouwd en verhuisd, maar nog steeds open
juni 30, 2012, 21:20
Filed under: weboorlog | Tags: , , , , ,

Web[oor]log is gesloten. Of eigenlijk: web[oor]log is achter een andere locomotief gehangen. Vanaf nu heet mijn blog In Zuid-Azië. Je vindt het hier. En het gaat nog steeds over hetzelfde: journalistiek. En dan om precies te zijn: mijn journalistiek; over hoe ik me telkens weer naar een artikel worstel.

Net als web[oor]log is In Zuid-Azië een open keuken. Je kunt er rustig in pruttelende potten en pannen kijken om te zien of het je bevalt what’s cooking.

Mijn situatie is veranderd. Toen ik web[oor]log maakte, opereerde ik vanuit Nederland. Daarvandaan maakte ik, meestal met fotograaf Jeroen Oerlemans, reizen naar oorlogsgebieden. In web[oor]log kon je lezen welke zeven sloten we moesten vermijden om niet terug te komen met zinloze propagandaverhalen.

Sinds april 2012 woon ik niet meer in Nederland, maar in New Delhi, India. Ik ben nu correspondent. Vooral voor NRC, en ook een beetje voor RTL Nieuws en RTL Z.

De web[oorlog]posts zijn nog steeds te lezen. Scrol naar beneden en je vindt ze vanzelf. Of gebruik de search-balk en zoek op “weboorlog”, “Afghanistan”, “Uruzgan” of “Libanon”.

Ik gebruik In Zuid-Azië ook artikelen te plaatsen die ik eerder publiceerde in NRC Handelsblad of nrc.next. Om echt goed op de hoogte te blijven van wat er in Zuid-Azië speelt moet je natuurlijk gewoon die kranten betaald lezen. Of dacht je soms dat ik al die informatie cadeau kreeg en het na twee keer knipperen met mijn ogen keurig geknipt en geschoren in de krant stond?

Bedankt voor je bezoek.

Breng me NU naar In Zuid-Azië, Joeri’s verherbouwde open keuken.

Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

